A tervrajz már kicsit jobb mint az Osiris gépnél. A rajz pdf formátumban csak ki kell nyomtatni ( jobb alsó sarok => nyomtató jel) 6db. A4-es lapot kapunk amit csak összeragasztunk és meg is van.
Innen érhető el :
>>>>Katt ide<<<<
A ragasztás után egy ilyen képet kapunk :
![]() |
/Katt a képre, hogy nagyobb legyen/ |
Megnevezések, hogy a szárnyon mi micsoda :
Az építéshez szükséges alkatrészek, amiknek árából is kiderül, hogy kicsit komolyabb gép, mint az előzőleg épített Osiris.
Szükséges :
- Egy tubus faragasztó ( kb.: 1,600 Ft ) / Aki nem szeretne várni órákat a száradásra vehet pillanatragasztót is, ami az Aerofix néven fut, ez úgy néz ki, hogy 800Ft egy tubus ragasztó ( 2 tubus kellett nekem az építéshez ) és mellé kell venni egy fixer spray-t ami a ragasztót aktiválja, azaz ahogyan ráfújunk a spray-vel rögtön megköt a ragasztó. ( Az aktivátor ára : 1,500 Ft ) /
- A tervrajz alapján szükséges faanyag.( Balsafa, kivéve a szárny főtartóját, ami fenyő ) /Minden egyértelműen le van írva/ ( kb.: 7-8,000 Ft )
- 2db 1,1m körüli 5x5mm-es, a lehető legegyenesebb fenyőléc, melyből a főtartó lesz. ( kb.: 600Ft )
- 6cm széles, 8cm magas, 0,5-1 cm vastag rétegelt lemez, melyhez a motort rögzítjük. ( 300 Ft )
- Bevonófólia, amit vasalóval kell majd felrakni ( kb.: 5 négyzetméterre lesz szükségünk ami, 10,000 Ft )
- polipropilénből készült üzemanyag / 4 liter / ajánlott az 1%-os Rapicon márkájút használni. ( kb.: 5,500 Ft )
- Egyéb kis alkatrészek, propeller... / rajzon fel van tüntetve / ( kb.: 3,000 Ft )
Most robbanómotorosra építjük, mivel kezdők is elboldogulnak vele és a használatnál sokkal, de sokkal élvezetesebb a tapasztalatok alapján, mivel nem kell órákig akkumulátort tölteni, elég ha van nálunk egy liter üzemanyag és a hangja miatt is nagyon jó.
Elektronikához szükséges :
- 1db 3 cellás, 7,2voltos, 800mAh-s akkumulátor mely az elektronikus részeket működteti /1 töltés = 10-15 repítés, azaz 1,5 óra/ ( kb.: 4,000 Ft )
- Cox motor, melyet már csak használtan lehet beszerezni, de elég sok van erre arra eladó az öregebb modellezőknél akik már kinőtték ezt a kategóriát és olcsón megszabadulnak tőlük. ( kb. átlagban.: 3,500-7,000 Ft )
- 2db szervo kormány ( kb.: 3,500 Ft )
- Távirányító+vevő : Kell egy minimum 4 csatornás távirányító, plusz egy hozzá tartozó vevő is. Árban határ a csillagos ég, de egy alap Hitec Lite 4-es távirányító is bőven megfelel. ( 16,990 Ft ) /Ha van már távirányítód, elég ha csak egy vevő-t veszel ;) /
A méreteket angol nyelven megtalálhatjuk a tervrajzon, de aki nem értené itt lenne magyarul is :
-Törzs hossza : 641,4 mm
-Fesztávolság (szárnyvégek távolsága) : 1087mm
-Szárny felülete : 15,4 dm ( 154 cm )
-Végleges súly : 550g - 650g ( Ez persze nem teljesen igaz, nekem 440g-s re sikerült, de tökéletesen repül, ezek az adatok inkább azért vannak, hogy ne legyen 550g-nál sokkal nehezebb, sőt ne legyen nehezebb. )
-Motor : Cox 049, vagy Cox 074 ( A max. 550g a Cox 049-es motorhoz illik, a 650g pedig a 074-hez, de mindenféleképpen javaslom a Cox 049-es motor beszerzését, mert nem kell hozzá szervo, sem üzemanyag tartály, igaz a sebesség szabályzás nem megoldható, ezért addig megyünk míg nem kezd érezhetővé válni hogy fogy az üzemanyag, azaz a 049-es )
A repülőgép szárnya NAGYON FONTOS, hogy kb.: 10 fokos hajlításba legyenek / V állásban / ( a fenti kész repülőn látszik is, hogy V állásba van építve. ) Ha ez nem így lesz, akkor a repülőgép NEM fog repülni, mivel a V állás miatt fog mindig egyenesbe állni. ( Szárny kormányokat, azaz csűrőt azért nem építünk rá mert a V állás egyszerűbben elkészíthető és ha lenne csűrő a gépben, akkor a szárny szerkezete nem lenne elég merev. )
Az építés utolsó fázisa, hogy be kell fóliáznunk a repülőt. A fólia felrakásában, a vásárlásnál, ha megkérdezzük az eladót, hogyan kell használni, biztosan egy érthető történetet fog nekünk mesélni, hogy hogyan is kellene ezt, de én is leírnám. Vágjuk le azt a darabot, ami elég lesz a kívánt felület bevonásához, majd mérjük oda hogy pontosan illeszkedik-e és ha megfelelt, akkor a vasalót fogva óvatosan kezdjük melegíteni, ez majd ragasztót vált ki a fóliából és közbe össze is húzódik, ezért egy kicsit nagyobbnak kell lennie a fóliának mint maga a felület. Addig melegítsük míg a fólia feszes nem lesz és ráragad a felületre. ( Ügyeljünk, hogy a fólián lévő jelölésnek megfelelően rakjuk rá a felületre, hogy nehogy fordítva legyen rajta, mert akkor nem a fához hanem a vasalóhoz ragad majd a fólia. )
>>>Katt Ide<<<
Ha ma feladunk egy hirdetést, hogy ilyen Cox motort keresünk, valószínű, hogy a héten belül már nálunk lesz a motor.)
Ha bármi kérdésed lenne az építgetéssel, reptetéssel kapcsolatban írj egy e-mail-t ! Cím : atellesz5c@gmail.comSok szerencsét kívánok mindenkinek az építéshez és reptetéshez!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése